Menu

Plansze suchościeralne wielokrotnego użytku do nauki pisania dla dzieci słabowidzących, litery czerwone naprzemienne, cena: 54 zł

2 kwietnia 2024 - Percepcja wzrokowa, Pomoce edukacyjne dla dzieci słabowidzących i niedowidzących, Pomoce szkolne dla dzieci niedowidzących i słabowidzących
Plansze suchościeralne wielokrotnego użytku do nauki pisania dla dzieci słabowidzących, litery czerwone naprzemienne, cena: 54 zł

Plansze suchościeralne wielokrotnego użytku, do nauki pisania dla dzieci słabowidzących, litery czerwone naprzemienne: 54 zł + przesyłka 16,50 zł (Paczkomaty InPost) lub 19,50 zł (InPost kurier pod adres).

Plansze suchościeralne wielokrotnego użytku z powiększonymi i uproszczonymi  literami oraz kontrastową liniaturą, służą do nauki pisania pisakiem suchościeralnym. Pozwalają na wielokrotne i spokoje ćwiczenie pisania liter dużych oraz małych. Plansze przeznaczone są dla:

– dzieci niedowidzących i słabowidzących w okresie nauki pisania ręcznego. Plansze są pomocne zarówno dla dziecka niedowidzącego (70% – 30% widzenia), dla dziecka słabowidzącego (30% do 5% widzenia), jak również dla dziecka z przedziału słabowzroczności głębokiej (poniżej 5% wzroku).

– wczesna nauka pisania ręcznego dzieci widzących prawidłowo – kiedy dziecku jest łatwiej pisać literami powiększonymi, a kontrastowa liniatura ułatwia spostrzeganie i trzymanie się linii,

– dzieci szkolnych z problemami grafomotorycznymi

– dzieci z alalią lub dyslalią

– dzieci z afazją

– dzieci ze skrzyżowaną lateralizacją

– dzieci z podejrzeniem dysleksji lub stwierdzoną dysleksją

– dzieci z podejrzeniem dysgrafii lub stwierdzoną dysgrafią

Plansze suchościeralne wielokrotnego użytku do nauki pisania FolkSmolk
Plansze suchościeralne wielokrotnego użytku do nauki pisania FolkSmolk

Plansze suchościeralne do nauki pisania dla dzieci niedowidzących i słabowidzących. Literki czerwone, powiększone, uproszczone, naprzemienne. Naprzemienne, czyli literka mała, literka duża, np. A a A a. Stosowane są wtedy, kiedy dziecko radzi sobie wystarczająco dobrze grafomotorycznie, ale potrzebuje powiększeń oraz pisma uproszczonego. Wprowadzane są również wtedy, kiedy dziecko nauczyło się pisać literki duże i małe, ale ma z nimi cały czas problem. Dziecko pisze więc literki niekształtne, łączenia literek bardzo przeszkadzają, a dodatkowo rodzic lub nauczyciel zauważają, że tradycyjna (zeszytowa) wielkość literek jest po protu zbyt mała.

Dziecko pisze ciemnym flamastrem zmazywalnym po jasnym śladzie litery. Pisanie jest mniej stresujące, ponieważ dziecko nie musi samo budować litery – pisze po kolorowych śladach. Taką techniką może więc ćwiczyć pisanie wielokrotnie i tych samych liter – jest to niezwykle istotne – pozwala na utrwalenie nawyków wzrokowo – grafomotorycznych. Kiedy dziecko jest już gotowe do samodzielnego pisania, może skorzystać z plansz z liniaturą, bez napisanych liter, gdzie samodzielnie może już budować litery. 

Plansze suchościeralne wielokrotnego użytku do nauki pisania FolkSmolk
Plansze suchościeralne wielokrotnego użytku do nauki pisania FolkSmolk

Bardzo ważny jest również wygląd liter na planszach. Litery są uproszczone, nie posiadają zbędnych zawijasów ani łączeń. 

Czerwone litery prowadnicze  piszemy ręcznie. Dlaczego? Ponieważ dziecko musi pisać realne i ręcznie pisane znaki, a nie wygenerowane przez czcionkę komputera. Ponadto każde dziecko ma inne widzenie i inne potrzeby grafomotoryczne, więc indywidualnie podchodzimy do każdego ucznia. Rodzic lub nauczyciel nakreślają sytuację wzrokową dziecka, a my możemy dostosować litery.

Plansze suchościeralne wielokrotnego użytku do nauki pisania FolkSmolk
Plansze suchościeralne wielokrotnego użytku do nauki pisania FolkSmolk
Plansze suchościeralne wielokrotnego użytku do nauki pisania FolkSmolk
Plansze suchościeralne wielokrotnego użytku do nauki pisania FolkSmolk

Zestaw zawiera:

Literki pisane naprzemiennie: A a A a A a.  Plansze posiadają proste szlaczki (1 dwustronna plansza), literki (po kolei alfabet), pojedyncze wyrazy, dodatkowe literki ą, ę, ś, ć, ź, ż, oraz dwuznaki np.: rz, sz, cz, ch, dz, dź, dż oraz cyfry od 0 do 9 , znaki matematyczne (+  –  =) oraz kilka działań (ćwiczenie odległości w pisaniu matematycznym).  Do plansz z literkami  i cyframi dochodzą 2 plansze suchościeralne z liniaturą oraz liniatury na kartce do wielokrotnego kopiowania. Razem 8 dwustronnych plansz suchościeralnych + kilka różnych liniatur do kopiowania do szkoły

Cena: 54 zł + przesyłka 16,50 zł (Paczkomaty InPost) lub 19,50 zł (InPost kurier pod adres)

Aby zamówić plansze suchościeralne wielokrotnego użytku, należy napisać do nas na mail pracowni: 

 folksmolk@gmail.com

W mailu, dobrze jest krótko opisać sytuację wzrokową dziecka. Interesuje nas medyczna przyczyna problemów wzrokowych (np. retinopatia wcześniacza, hipoplazja nerwu wzrokowego, zaćma wrodzona, wysokie wady wzroku, nawracający zez lub inne przyczyny), wiek dziecka, dodatkowe problemy rozwojowe lub ich brak. Możemy wtedy omówić projekt i dostosować plansze do indywidualnych potrzeb dziecka lub sugestii rodziców, nauczycieli, czy terapeutów.

Szanowni Państwo, pracowania FolkSmolk jest PRACOWNIĄ PEDAGOGICZNO – WZROKOWĄ. 

Zajmujemy się PEDAGOGIKĄ SPECJALNĄ, ze szczególnym uwzględnieniem TYFLOPEDAGOGIKI, TERAPII WIDZENIA, WCZESNEGO WSPOMAGANIA WIDZENIA oraz EDUKACJI DZIECI Z PROBLEMAMI WZROKOWYMI. W zakresie naszych działań znajdują się: niedowidzenie, słabowidzenie, wysokie wady wzroku, problemy z przetwarzaniem wzrokowym.  

Wykonujemy indywidualne pomoce edukacyjno – wzrokowe oraz zabawki terapeutyczne – wzrokowe. Wszystkie pomoce i zabawki są realizacją programu pedagogiczno – wzrokowego: „Mamo, Tato – Pokaż Mi!”

Pracownia FolkSmolk realizuje zamówienia prywatne dla rodziców, terapeutów i nauczycieli, jak również oficjalne zamówienia szkół, przedszkoli, żłobków oraz hurtowni edukacyjnych.

Każda zabawka oraz każda pomoc wzrokowa, wykonywane są z przeznaczeniem dla konkretnego dziecka lub dla konkretnego terapeuty do pracy z podopiecznymi. Z tego względu zamówienia przyjmujemy w formie indywidualnej wiadomości mailowej na adres: folksmolk@gmail.com lub w wiadomości do strony   Mamotatopokazmi  na  FB  Do wykonania zabawek i pomocy edukacyjnych potrzebujemy bowiem podania wieku dziecka oraz opisu sytuacji wzrokowej dziecka (medyczna przyczyna dysfunkcji wzroku) lub opisu funkcjonowania dziecka. Przy zabawkach wzrokowych oraz pomocach edukacyjnych dla terapeutów, pracowni, przedszkoli, szkół oraz innych placówek, prosimy o ogólne określenie odbiorców. Interesuje nas wiek dzieci, oraz zakres funkcjonowania dzieci.

Zapraszamy również do dołączenia do nas na Mamotatopokazmi na FB

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *